Zand en poeder! - Reisverslag uit Grabouw, Zuid-Afrika van Miriam - WaarBenJij.nu Zand en poeder! - Reisverslag uit Grabouw, Zuid-Afrika van Miriam - WaarBenJij.nu

Zand en poeder!

Door: Miriam Schatorjé

Blijf op de hoogte en volg Miriam

20 Maart 2015 | Zuid-Afrika, Grabouw

Tijd voor het volgende verhaaltje, ik zal het proberen kort te houden.

Het is vrijdag, dat betekent dat het gisteren donderdag was. De meeste mensen denken nu: Goh logisch. Is het niveau zo ver gedaald in die tijd dat ze in Zuid-Afrika zit?
Ik kan je zeggen: Nouuuuu, nee. Voor mij link ik de donderdag gelijk aan de Bear&Barrel; ’t Stamminéke van Grabouw. Voor de eerste keer in mijn leven was ik de bob, best lachen, ook al was het maar een klein stukje rijden. Heerlijk om te zien hoe mensen achteruit gaan terwijl je zelf zo nuchter als wat bent. Eén ding kan ik wel zeggen: mijn dart-kunsten worden er niet beter op. Nu weet ik niet of dat komt omdat ik dubbel zie als ik gedronken heb, maar winnen doe ik in ieder geval niet op nuchtere maag.

Afgelopen maandag hebben we de auto’s ingeleverd bij de car company en zijn we de nieuwe auto’s op gaan halen. De tractor (een afgeschreven Mazda) werd vervangen door een Toyota Yaris, wat een vooruitgang voor een student die leeft op haar stufie (studiefinanciering voor de oudere garde onder ons). En geloof het of niet, waar je in Nederland geen tot bijna geen schade rijdt, hebben we hier in de eerste vier dagen van de Toyota-ervaring al een deuk en een kapotte bumper gereden. Ook de tractor, die al afgeschreven was voordat we hem kregen, heeft flink wat schade opgelopen. We hebben een rekening gekregen van 3000 Rand, omgerekend 230 Euro. Zo veel zou ik nog niet betalen, al zou ik de auto overkopen. Toch ben ik blij dat we weg zijn bij die car company en nu mogen rijden in een Toyota. Zelfs met een kapotte bumper voel ik me veiliger dan dat ik me ooit in de tractor heb gevoeld.

Hoe het komt dat we een kapotte bumper hebben is ook nog een verhaal op zich. We reden afgelopen woensdag terug uit Genadendal (waar het overigens héél gezellig was en waar het eten én de wijntjes goed smaakte). We reden een heuvel op en bovenaan stond ons een stekelvarken op te wachten. Voor we het wisten hadden we het arme beestje geraakt, ocherm :(. Uiteindelijk heeft hij zijn laatste adem uitgeblazen in de berm en hoeft hij niet meer te lijden. Overigens: wat een stekels komen daar vanaf, nondedju! Er zat er nog eentje tussen de bumper en die heb ik nu als aandenken gehouden.

Twee weekenden geleden zijn we, zoals jullie de foto’s waarschijnlijk wel op Facebook hebben gezien, gaan sandboarden. Oké: ik heb een minimale ervaring aan snowboarden die op zich al niet positief was, maar het sandboarden heeft toch wel overeenkomsten. En uiteindelijk was het ook nog best lachen. Het voordeel aan snowboarden: Je hebt waterdichte kleding aan waardoor er niks komt te zitten op plekken waarvan je niet eens wist dat het daar kon zitten. Nog een heel groot bijkomend voordeel aan snowboarden: Je hebt sneeuw in je mond in plaats van zand.

Het zand was nog maar net van het lichaam afgespoeld en toen was het al weer tijd voor het volgende: poeder! Afgelopen weekend zijn we naar het HOLI ONE colour festival in Kaapstad geweest. Allemaal witte kleding aan en gooien met die poeder! Nadat de zon was ondergegaan werd de dansvloer groter en groter. Bij het liedje ‘I’m in love with a CoCo’ ging iedereen uit zijn dak. Voor degene die niks te doen hebben: dit liedje kun je opzoeken op youtube, ik luister tegenwoordig niks anders meer.

Dat was ’t voor deze keer. De volgende keer zal ik iets meer ingaan op mijn stage, de uiteindelijke reden dat ik hier zit.


See you next time!

  • 20 Maart 2015 - 19:06

    Zjohnny:

    Heej Suup leuk verhaal!
    Wat betreft de auto kan ik maar een ding zeggen: niets gaat boven de Caddy!!!!

    Enjoy! X

  • 20 Maart 2015 - 21:00

    Loes:

    He Miriam,

    Weer zo'n kleurrijk verhaaltje. Letterlijk. Geniet er maar van en inderdaad: je bent daar op stage. Ik zou het bijna vergeten.
    Tot gauw!.xx

  • 21 Maart 2015 - 03:06

    Valerie:

    Haaa lieve jammie,
    Euver de ervaring met snowboarden kin ik good mejproate haha! Fijn detse t zoe leuk hebs doa in zuid afrika! Geniet dr maar lekker van, de hebs t verdeend!
    Lieve kus en knuffel xxxx

  • 21 Maart 2015 - 09:21

    Elsje:

    Nice, goed bezig Miriam!
    Weer een mooi verhaaltje met leuke ervaringen. Ik hoor het wel; tot nu toe kom je niks te kort daar in Zuid-Afrika. Veel plezier nog, ook met je stage ;)
    XX

  • 21 Maart 2015 - 10:37

    Marjon:

    hahaha, leuk verhaal! Je schrijft zoals je het zou vertellen :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Grabouw

Mijn buitenlandse stage

Mijn buitenlandse stage in Zuid-Afrika

Recente Reisverslagen:

08 Augustus 2015

Uitstel van executie

04 Augustus 2015

Grenzen verleggen

26 Juli 2015

De teller blijft lopen

13 Juli 2015

Lesotho

13 Juli 2015

De garden route
Miriam

Het komend half jaar ga ik stage lopen in Zuid-Afrika. Ik ga een blog bijhouden, zodat jullie kunnen lezen wat ik allemaal meemaak. Veel leesplezier!

Actief sinds 12 Feb. 2015
Verslag gelezen: 321
Totaal aantal bezoekers 9544

Voorgaande reizen:

08 Februari 2015 - 31 Augustus 2015

Mijn buitenlandse stage

Landen bezocht: