Vakantie! - Reisverslag uit Grabouw, Zuid-Afrika van Miriam - WaarBenJij.nu Vakantie! - Reisverslag uit Grabouw, Zuid-Afrika van Miriam - WaarBenJij.nu

Vakantie!

Door: Miriam Schatorjé

Blijf op de hoogte en volg Miriam

22 April 2015 | Zuid-Afrika, Grabouw

Ik loop zoals gewoonlijk weer even achter met mijn blog typen. Deze keer is het tijd voor een verhaal over de vakantie met pap en mam, twee weken geleden.

Het is inmiddels al weer twee weken geleden dat pap en mam hier waren. Na een reis van 24 uur (in de businessclass, stinkerds!) waren ze eindelijk in Kaapstad aangekomen. Heel veel knuffelen en bijkletsen was dan ook genoeg de eerste avond. Ik heb die avond ook heel veel cadeautjes en kaartjes van thuis gekregen, super lief!! Iedereen die zich nu aangesproken voelt, BEDANKT!! Toen was ik aan de beurt: Een klein cadeautje om de eerste avond door te komen: een wijnfles in een converse schoenendoos, bij gebrek aan beter.

De volgende dagen waren heel leuk. Zaterdag zijn we naar Papa Paddy gegaan om jawel, paaseitjes te geven. Doordat er zoveel te doen is hier zou Pasen er bij mijn bijna doorheen schieten. Het is dat ik in het Bed&Breakfast van pap en mam een paasontbijtje kreeg, maar anders. Die dag zijn we naar Hermanus gereden en hebben we heel onverwacht dolfijnen gezien! Vervolgens zijn we met z’n drieën gaan uiteten in een of ander privé restaurantje, er stonden letterlijk maar drie tafels waar je kon eten.

De daarop volgende dagen dat pap en mam er waren heb ik weer veel verschillende dingen gedaan, gezien en meegemaakt. Zo heb ik maandag de toerist uitgehangen. We hebben een toeristenrondje gemaakt in zo’n Engelse dubbeldekkerbus. Ik kan je zeggen dat ik blij was toen ik bij het laatste station uitstapte. Genoeg toerist voor vandaag dacht ik zo.

Dinsdag zijn we de Table Mountain op geweest en hebben we lekker genoten van het heeeele mooie uitzicht. Woensdag stond het Robbeneiland op de planning. Heel interessant om daar een keer geweest te zijn, om te zien wat zich daar allemaal heeft afgespeeld. Dit was de dag dat ik ook een aantal mensen van de groep weer zag. Pap en mam waren op pad gegaan naar de Bo Kaap en ik kon weer even chillen met hen. Donderdag hebben we een joods museum bezocht. Voor mij waren het allemaal bekende verhalen die er hingen/verteld werden, maar het blijft indrukwekkend. Op donderdagavond stond voor mij zoals gewoonlijk de Bear&Barrel op de planning. Verder hebben we rustig aan gedaan. Zondagochtend nog een dikke knuffel aan pap en mam gegeven en ze waren al weer op het vliegtuig. Zondagmiddag met de groep gaan winetasten in Fransschoek, beter kan je de vakantie niet afsluiten.

Ondertussen ben ik al weer anderhalve week aan het werk. Afgelopen maandag was ik van plan om onderzoek voor school uit te voeren, maar dit werd gecanceld.. Ik zou de ‘bazin’ van Kabouterland gaan interviewen, maar ze was er niet. Nu bleek dus dat er een kind uit haar groep zoek was. Het meisje is ongeveer 6 jaar oud en is met de bus naar huis gegaan, maar een uur nadat ze vertrok was ze nog niet thuis. Ik zag de bui al hangen. Een kind van 6 jaar vindt in een township, en dan ook nog Pineview, nooit de weg naar huis. Met de auto zijn we naar het busstation gegaan en daar werd ons verteld dat het kind met haar oom mee is gegaan, gelukkig is ze dus wel goed thuis gekomen.
Gisteren begon de dag iets minder goed met een boete voor Lisa. Het niet bij je hebben van je rijbewijs kost hier blijkbaar 1000 Rand, omgerekend ongeveer 80 Euro. Eén grote grap, want dat bedrag is gewoon uit de duim gezogen. Nu blijkt als je een brief schrijft naar de politie, dat je dan nog maar 100 Rand hoeft te betalen, wat de grap alleen maar groter maakt.

Na een knallende start van deze week ben ik benieuwd wat er nog meer staat de gebeuren de komende dagen.


See you next time!


  • 22 April 2015 - 22:33

    Josje:

    Goedzo schat! Fijn detse t leuk hebs!!
    GENIET ERVAN XXXXXXX
    see you soon <3

  • 22 April 2015 - 22:34

    Josje:

    hahaha en jammie tip voor de volgende x
    gewoon un ander rijbewijs geven.
    Wej hebben det 2 x gehad det mien vriendin mien rijbewijs had gepakt umdet zej die van eur neat bej had =) 2 x goed mee weggekomen
    haha

    enjoy schatie xxx

  • 22 April 2015 - 22:36

    John:

    Haha herkenbaar de hoogte van de boete uit de duim zuigen!! Iets anders geregeld dan in NL

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Grabouw

Mijn buitenlandse stage

Mijn buitenlandse stage in Zuid-Afrika

Recente Reisverslagen:

08 Augustus 2015

Uitstel van executie

04 Augustus 2015

Grenzen verleggen

26 Juli 2015

De teller blijft lopen

13 Juli 2015

Lesotho

13 Juli 2015

De garden route
Miriam

Het komend half jaar ga ik stage lopen in Zuid-Afrika. Ik ga een blog bijhouden, zodat jullie kunnen lezen wat ik allemaal meemaak. Veel leesplezier!

Actief sinds 12 Feb. 2015
Verslag gelezen: 324
Totaal aantal bezoekers 9560

Voorgaande reizen:

08 Februari 2015 - 31 Augustus 2015

Mijn buitenlandse stage

Landen bezocht: